czwartek, 13 lutego 2014

printf("HELLO %s", "WORLD \n")



Cześć!

Każdy kto kupuje nowy komputer z mocną kartą grafiki do grania, chciałby pograć na dużym ekranie. Naprawdę dużym. Nie wiem jakie rozdzielczości mają nowe telewizory (po prostu nie mam takiego urządzenia w domu), ale rozdzielczość FullHD (1920 × 1080) nie rzuca na kolana.

Ja do swojej karty grafiki podpiąłem (z bólami, ale o tym później) 3 monitory 19" o rozdzielczości 1280 x 1024. Normalne monitory 4:3. Uzyskałem przez to rozdzielczość 3840 x 1024px. Całkiem sporo. Ale jakby w monitorach użyć funkcji PIVOT, (nie każdy monitor ją posiada) to uzyskamy obraz o rozdzielczości 3072 x 1280px. Oczywiście gry muszą taką rozdzielczość obsługiwać.

Jak to podpiąć?

Karta grafiki jaką posiadam w kompie to HD7870. Posiada 4 wyjścia: 1x DVI, 1x HDMI, 2x mini DisplayPort. I gdzie co podpiąć teraz? Pod kartę grafiki, jak już pisałem, podłączyłem 3 monitory:
  • pierwszy: kablem DVI - DVI,
  • drugi: kablem HDMI - DVI,
  • trzeci: przelotka miniDP -> DP -> przelotka DP - DVI -> kabel DVI -DVI,
i nijak to nie chce działać. Można używać tylko dwóch z trzech monitorów jednocześnie. Czego jest to przyczyna? Przelotkę DP - DVI kupiłem w x-kom.pl za 39zł (link do przedmiotu). Pomogło Google. Z informacji, które znalazłem dowiedziałem się, że potrzebuję przejściówkę aktywną, a zakupiona przeze mnie była pasywna. Chciałem oddać / wymienić w x-komie, ale, że kupowałem osobiście, nie przez sklep internetowy, to takiej możliwości nie ma. Moja rada. Jak kupujecie coś np. w x-kom, kupujcie przez stronę i poproście o dowiezienie do najbliższego salonu i sami to odbierzecie. Wtedy macie 10 dni na zwrot nieuszkodzonego, bez śladów użytkowania sprzętu. Oczywiście nie dotyczy to muzyki, oprogramowania i czegoś tam jeszcze ;)
Taką przelotkę wypatrzyłem na Alledrogo. Zakupiłem, zapłaciłem i już na drugi dzień przesyłka była u mnie.

Na nieszczęście, przelotka miniDP - DVI nie zadziałała. Po prostu była uszkodzona, niesprawna albo niekompatybilna. W ogóle nie uruchomił się na niej żaden monitor. Towar został zwrócony i zamówiłem inny sprzęt. Za dwa dni cieszyłem się już nowym sprzętem. I to działającym :D Zdjęcie pożyczyłem od firmy Datex z Wrocławia.
Jak na pierwszego posta wystarczy. W następnym poście opiszę jak skonfigurować Windows 7 i Eyefinity, żeby cieszyć się grą na dużym ekranie. Na koniec zrzut z Far Cry 3 w pełnej rozdzielczości 3 monitorów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, pytania i konstruktywną krytykę ;)